Obaveštenja o ispravci prethodnog poreza i unapređene validacije – SEF nova funkcionalnost

Sistem elektronskih faktura (SEF) od nedavno je nadograđen novim funkcionalnostima koje će značajno olakšati i unaprediti proces elektronskog fakturisanja za obveznike
11-25-w-sef-nova-funckija

Sistem elektronskih faktura (SEF) od nedavno je nadograđen novim funkcionalnostima koje će značajno olakšati i unaprediti proces elektronskog fakturisanja za obveznike.

Obaveštenja o ispravci prethodnog poreza

Jedna od ključnih novina odnosi se na mogućnost dostavljanja obaveštenja o ispravci odbitka prethodnog poreza preko samog sistema. Ova funkcionalnost je posebno značajna u situacijama kada dolazi do:

  • storniranja već izdate fakture, ili
  • naknadnog smanjenja osnovice.

Kako bi se olakšalo praćenje i razmena informacija između izdavaoca i primaoca fakture, na SEF-u je uvedena posebna opcija „Obaveštenje primaoca o prethodnom porezu“. Nakon izbora ove opcije, korisnicima su dostupne dve liste:

  • Lista datih obaveštenja o prethodnom porezu – za pregled obaveštenja koja je poslao sam korisnik,
  • Lista primljenih obaveštenja o prethodnom porezu – za pregled obaveštenja koja je korisnik dobio od svojih poslovnih partnera.

Ovim unapređenjem omogućeno je transparentnije i preciznije usklađivanje poreza između učesnika u transakciji, što doprinosi smanjenju administrativnog opterećenja i rizika od grešaka.

Strože validacije prilikom slanja faktura

Pored novih opcija za obaveštenja, SEF je dobio i dodatne validacije prilikom slanja faktura. One imaju za cilj da spreče učestale nelogičnosti i greške u podacima. Na primer:

  • neće biti moguće poslati fakturu ukoliko je datum prometa postavljen u budućnosti,
  • sistem proverava usklađenost ključnih elemenata fakture kako bi se sprečile nepravilnosti.

Na ovaj način obveznicima se pruža dodatna sigurnost da će fakture biti ispravno obrađene, dok se u isto vreme smanjuje mogućnost kasnijih korekcija i komplikacija.

Zaključak

Nove funkcionalnosti SEF-a donose praktična rešenja za svakodnevne izazove u poslovanju. Obaveštenja o ispravci prethodnog poreza čine proces jasnijim i bržim, dok unapređene validacije štite korisnike od grešaka pre nego što faktura uopšte uđe u sistem.

Očekuje se da će ova unapređenja doprineti većem poverenju u elektronsko fakturisanje i dodatno olakšati usklađivanje sa poreskim propisima.

Picture of Ivan Nikolić

Ivan Nikolić

Diplomirani ekonomista

Facebook
Twitter
LinkedIn