Zakonom o računovodstvu predviđeno je da će elektronske fakture ući u naš poslovni sistem od polovine 2021. godine. Zakonska obaveze biće od 01.01.2022. godine.
Svaki korak ka digitalizaciji poslovanja donosi veliko olakšanje privredi, uz pretpostavku da se on na pravi način primeni.
Uvođenje elektronskih faktura doprineće da i sama izrada i slanje faktura bude jednostavnije. Samim tim papirne fakture odlaze u istoriju, doći će do značajnog smanjenja troškova i u administriraju i u arhiviranju i čuvanju tih dokumenata.
Svakako će postojati prelazni period za uvođenje elektronskih faktura tj. privredni subjekti imće godinu i po dana da se priloge i promenu svoju politku.
Elektronske fakture su značajna promena koja bi trebalo da doprinese bržoj i jeftinijoj razmeni faktura i bržoj komunikaciji korišćenjem savremenih tehnologija.
Putem specijalizovanih provajdera za E – Fakture – na tržištu su već počeli da se pojavljuju provajderi za E – Fakture koji nude usluge profesionalnih razmena elektronskih dokumenata uz kompletnu automatizaciju procesa od trenutka slanja do trenutka prijema i obrade faktura. Na ovaj način kompanije sa velikim brojem fakturnog saobraćaja mogu transformisati svoje poslovanje na takav način da se celokupan proces koji je danas manuelan, prebaci u automatizovani, digitalni.
Benefiti e-računa:
- Status prepručen posiljke – tačno znate datum i vreme kada je eRačun preuzet.
- Ubrzava naplatu i likvidnost – eRačuni su dostavljeni kroz smao nekoliko miniuta
- Jednostavnost slanja i primanja računa – slanje direktno iz računovodstvenog programa
- Nema više izgubljenih računa
- Tehnička podrška – dostupna 24/7
- Zakonski regulisan – Zakon o elektronskom dokumentu, elektronskoh indetifikaciji i uslugama od poverenja u elektrosnkom poslovanju.